Kristins design

Alla inlägg under januari 2011

Av Kristin Öström - 13 januari 2011 23:01

Den här veckan har det blivit väldigt lite pyssel, jag har varit väldigt trött har inte haft nån inspiration.

Därför blir det ingen bild på något jag gjort men tänkte ändå tipsa om ett pyssel jag tänkte prova framöver:)

Jag ska gå på erikshjälpen och sen om dom har några fina glas som kan funka som ljuslyktor. Sen penslar man dom med äggvita och rullar i strösocker.

Så får man frostade ljuslyktor.

  

Av Kristin Öström - 9 januari 2011 12:04

Igår var vi i Birsta och shoppade lite på panduro. Så på kvällen blev det lite smyckestillverkning.

Främst blev det några änglar som är jättenkla men blir jättesöta:)

  

Och av dom blev det även ett par örhängen

  

Sen blev det även två armband till:)

  

Av Kristin Öström - 6 januari 2011 17:46

I tisdag så fyllde ju jag år och då bjöd jag förstås på hemma bakat.

  

Det blev rosa maränger.

Syltrutor från boken sju sortars kakor.

Vita kärleksmums från en bok av den här tjejen: http://www.linneasskafferi.se/ där även tårtan kom ifrån.

Och sen även pollymuffins som finns här: http://www.matklubben.se/matklubben/krisse/kokbok/?id=166034&recipeid=17435&offset=1

  

Tårtan blev jättegod. Innuti är det apelsinkräm och jordgubbsmos. Utanpå är det grädde, frukt och apelsingele.

Av Kristin Öström - 4 januari 2011 09:30

Idag är det min födelsedag så jag har fullt upp med att baka och fixa inför besök ikväll:)

Men jag tänkte ändå visa vad jag pysslade med igår:)

  

Några armband jag gjort, jag tycker dom blev jättefina:)

Av Kristin Öström - 2 januari 2011 18:27

I helgen var vi som sagt i stockholm och firade nyår.

Ni ska få se lite bilder från när vi pysslade på dagen och vårat fina nyårsbord:)

Några av hattarna vi dekorerade. 


 

Namnskyltar blev det också:)

   

Vi köpte heliumballonger också.

 Så här fint blev det:)

     

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards