Kristins design

Alla inlägg under april 2015

Av Kristin Öström - 3 april 2015 08:16

Idag så åker vi till lövvik och stannar där till på söndag. Hela veckan har det sett ut att bli tråkigt väder, men solen skiner nu på morgonen och enligt smhi så ser det ganska bra ut idag och imorgon. Så jag tror det blir en kanonhärlig helg :-)
Jag ska visa påskpysslet Theo och jag gjorde häromdagen.
Pärlor på en piprensare och så limmade vi fast en liten kyckling. När Theo skulle välja kyckling till sitt pärlägg så tog han den som såg mest mosad ut sa han. Hehe toktheo våran!!


GLAD PÅSK på er så ska jag visa på söndag påskäggen jag fixat till mina killar.

            

Av Kristin Öström - 2 april 2015 13:34

Det är så härligt när man får hämta upp påsklådan. Då får jag alltid lite vårkänslor. I år så fick jag några jättefina påskägg av min mormor som hon ärvt att hänga i påskriset.

       

   

Jag tog fram ett gammalt påskpyssel som jag gjorde för några år sedan och fixade till. Hur det såg ut förut kan ni se här.

Nu passar den mer in hos oss.

     

När vi var i Birsta i söndags så köpte jag dom är två söta kycklingarna, ni kan ju se vilka färger jag fastnat för just nu.

 

Påskpysslet vi gjorde förra året fick komma fram och pryda fönsterbrädan bakom soffan.

 



Av Kristin Öström - 1 april 2015 15:54

Vi har såklart börjat med påskpysslet. Det första vi gjorde var ett ägg. Jag klippte ut en äggform i hårdare papper ooch så satt jag kontaplast på baksidan. Theo fick massor med prickar i skumpapper och satt dit. Han var så duktig och sa alla färger och om dom var mörka eller ljusa medans han höll på. Sen satt jag kontaktplast över hela på andra sidan. och så gjorde vi hål så vi kunde hänga upp den.

             

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards