Kristins design

Alla inlägg under mars 2015

Av Kristin Öström - 3 mars 2015 14:45

Det är mycket djur vi pysslar nu, och såklart blir de mest läskiga djur. Den här gjorde faktiskt jag, fick lite hjälp att sätta fast ögonen bara. Sen fick Theo testa den. Hajen är gjord av kartong, blått papper en papptallrik och ögon. Och så ritade jag småfiskar på vanligt vitt papper och klippte ut.

                 

Av Kristin Öström - 1 mars 2015 21:57

1 mars idag, nu är vi inne i en vårmånad, och det har ju blivit så mycket ljusare på dagarna. Solen sken igår, blåsigt var det men vi var ute rätt mycket ändå. Men idag var det desto tråkigare väder, blåsigt och kallt. Theo sov hos mormor och morfar inatt så när han kom hem och vi ätit lunch åkte vi en sväng på dollar. Det är himla praktiskt att ha papptallrikar för att ha färgen på när vi ska måla. Och på dollar hade dom plasttallrikar så dom blev kanonbra. När vi kom hem gick vi upp för att pyssla. Det blev lite olika pyssel men idag tänkte jag visa den coolaste draken ni någonsin sett!

Vi satt bubbelplast runt en hushållsrulle, målade den och fötter som jag klippte ut i kartong. Theo målade även 2 flirtkulor som skulle bli ögon. Sen fick den torka och efter middagen gick vi upp igen och satt ihop delarna. Den fick även taggar på ryggen, en tunga och så en längre svans. Visst blev den häftig!? Theo sa att han tyckte den såg ut som en tjuv, undra vart han har sett en sådan tjuv? :P

             

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards