Kristins design

Alla inlägg under december 2013

Av Kristin Öström - 3 december 2013 20:42

Det har hunnit bli 3 december och julmånaden har äntligen börjat, det är så härligt.

I söndags hade vi en mysig första advent, innan frukost griljerade jag årets första julskinka så vi kunde äta skinkmackor med äppelmos på. Efter lunch begav vi oss ner till skyltsöndagen men det stormade nåt fruktansvärt här så det var inte särskilt roligt, vi gick hem, drack Te och lekte med tant Mia innan vi gjorde Tacos till middagen. Efter det åkte vi till Monica och Lennart på deras årliga glöggmys.

Jag kände för att baka nåt juligt nu när det äntligen var `lagligt` :P

Så det blev fudge, det är ett recept jag hittat  i en tidning för några år sedan och det blir alltid så himla gott. Mycket söta är dom men sååå oemotståndliga!


Dom heter i tidningen ´Mormors himmelska fudge´:


100 g smör

4 dl socker

2 dl grädde

200 g choklad (jag använde mörk blockchoklad men jag har provat med andra sorter också)


Smält smöret med sockret och grädden i en kastrull, låt det småkoka ca 5 min.

Ta av kastrullen från plattan och blanda ner hackad choklad, rör runt tills den smält.

Häll upp i en form med bakplåtspapper, låt stelna i kylskåp.

Skär i bitar och förvara svalt.


       




Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards